Šta naše radionice treba da donesu lokalnoj zajednici i zašto?

  1. Povećanje medijske pismenosti

Mladi će naučiti kako kritički pristupiti informacijama koje konzumiraju, prepoznati lažne vesti, propagandu i medijske manipulacije.

Očekujemo poboljšanje sposobnosti analize i vrednovanja različitih medijskih sadržaja, uključujući prepoznavanje namera iza informacija i razumevanje konteksta. Medijska pismenost pomaže mladima da prepoznaju manipulacije, propagandu i lažne vesti. U svetu gde su informacije lako dostupne, ali i često netačne, važno je da razviju sposobnost kritičkog razmišljanja i postavljanja pitanja.

Primer: Mnogi mladi koriste društvene mreže i digitalne platforme gde su često izloženi različitim informacijama. Bez veštine da razlikuju istinite od lažnih informacija, mogu biti zavedeni ili dezinformisani.

  1. Bolje razumevanje vrednosti EU

Mladi će bolje razumeti osnovne vrednosti EU kao što su ljudska prava, demokratija, vladavina prava, jednakost i solidarnost.

Trudićemo se da našim zajedničkim radom I kroz kvalitetne diskusije na radionicama doprinesemo povećanju građanske svesti i angažovanost, podstičući mlade da budu aktivni građani i učestvuju u demokratskim procesima.

  1. Unapređenje digitalnih veština

Edukacija o sigurnom korišćenju interneta i društvenih mreža, zaštiti privatnosti i prepoznavanju digitalnih pretnji.

Mladi će naučiti kako da kreiraju I podele sadržaje na odgovoran i etičan način, koristeći različite digitalne alate.

  1. Povećana svest o EU Programima i prilikama

Naša namera je I da informišemo naše drugare na radionicama o mogućnostima koje nude programi EU poput Erasmus+, Horizon Europe, i drugih, uključujući stipendiranje, volonterske programe i razmene.

Ukazaćemo im I na karijerne mogućnosti, čime se iskreno nadamo da ćemo im pomoći u pogledu razumevanja onoga kako EU politike i programi mogu uticati na njihove karijerne mogućnosti i profesionalni razvoj.

  1. Socijalna kohezija i Interkulturalni dijalog

Prilikom osmišljavanja radionica vodila nas je ideja da ovakav vid neformalne edukacije može podstaći međusobno povezivanje i saradnju među mladima, jačajući osećaj zajedništva i pripadnosti evropskoj zajednici.

Promocijom razumevanja i poštovanja različitih kultura i tradicija unutar EU,može doprineti smanjenju predrasuda i stereotipa.

  1. Lokalni i regionalni uticaj

Zašto baš ovako osmišljene radionice? Odgovor je jednostavan: Ovakve radionice, kroz obrazovanje I podizanje svesti, mogu ojačati našu lokalnu zajednicu I učiniti je otpornijom na negativne uticaje medija.

Generalno gledano, a informacije vučemo iz mnogobrojnih publikacija koje su se do sada bavile ovom problematikom, Informisanje o ciljevima održivog razvoja i kako se vrednosti EU uklapaju u te ciljeve može inspirisati mlade da doprinesu održivom razvoju svojih zajednica.

Sve ovo zajedno, svi ovi ciljevi I zadaci doprineće ne samo individualnom razvoju mladih ljudi u našoj sredini, već i jačanju celokupne zajednice u kojoj žive, promovisanju pozitivnih vrednosti i stvaranju informisane i angažovane generacije.

Jer, oni (naši polaznici) to jednostavno zaslužuju. Većina njih rođena je između 1997. I 2006.godine I pripadaju takozvanim Zilenijalcima/ Zumerima/ Generaciji Z.

Sociolozi I teoretičari društva ih nazivaju i post-milenijalcima, zumerima (zoomers), a kao formativni “događaj” imaju ceo proces odrastanja u hiper-povezanom multimedijalnom svetu. Nazivaju ih i novom tihom generacijom, jer takođe odrastaju tokom perioda nakon ekonomske krize i osećaja sveopšte nesigurnosti koji je dodatno pojačan početkom pandemije virusa Covid 19.

S druge strane, pripisuje im se visoka okrenutost tehnologijama, posebno mobilnim uređajima, a kao potrošači su, navodno, veoma lojalni brendovima.

Interesantna je statistika koja donosi podatak da su Zilenijalci religiozniji od svojih prethodnika. Sa druge strane, smatraju se i najtolerantnijom generacijom do sada, posebno kada su u pitanju rodne i seksualne različitosti.

Verovali ili ne, Generacija Z nije poslednja u nizu, i nakon nje dolazi generacija Alfa, čiji najstariji pripadnici imaju već 14 godina. I to je populacija zainteresovana za naše radionice. O ovoj generaciji se još uvek ne može demografski značajno zaključivati, ali ih svakako formira odrastanje u hipertehnološkom okruženju, kao i odrastanje u sred pandemije.

No, vratimo se na generaciju Z . Sve što za sada znamo jeste da su digitalizovaniji od milenijalaca i da žive pod istom pretnjom neizvesne budućnosti, ali je se ne plaše, već nalaze načine da joj doskoče. Za neku godinu biće najvitalniji i najproduktivniji deo društva. A da bismo lakše razumeli čitavu ovu priču o podelama među generacijama koje, ruku na srce, nisu novijeg datuma ( još od 18.veka) toplo preporučujemo da pročitate tekst nedeljnika “Vreme” koji smo linkovali u prethodnom pasusu.

Medijska pismenost nije samo veština – ona je ključna za preživljavanje u savremenom svetu. U vremenu gde smo bombardovani informacijama sa svih strana, mladi moraju biti sposobni da kritički analiziraju te informacije, zaštite sebe i postanu aktivni, odgovorni članovi društva. Promovisanjem medijske pismenosti, pomažeš im da steknu veštine koje će im biti korisne tokom celog života.

Nakon svega rečenog – Dobrodošli. Radujemo se druženju I učenju jedni od drugih!

Evo zašto je važno da se mladi ljudi medijski opismenjavaju:

Razvijanje kritičkog razmišljanja

Prevencija širenja dezinformacija

Zaštita privatnosti i bezbednosti na internetu

Razvoj demokratske i društvene svesti

Kreativnost i samopouzdanje u digitalnim medijima

Bolje profesionalne prilike

Empatija i razumevanje drugih

Evo delić atmosfere sa naše radionice:

https://www.instagram.com/reel/DB_CL_RqRr8/